Sunday, September 14, 2008

Some Wise Advise.

Tempat : Mesjid Jamek Paya Ikan,Melaka

Tarikh dan Waktu : Selepas Sholat Ju'mmat Sept.1980


Bertemu dengannya secara kebetulan selepas sholat Jummat di mesjid.Saya pasti tarikhnya kerana 2 minggu selepas bertemu dengannya saya keLondon dengan tujuaan melanjutkan pelajaran.
Di renong mata saya dengan tepat,

'Cikgu,dia menangguk.Kami bersalam.Cikgu mengajar dimana sekarang tanya saya.
Saya dah pencen...Perbualan kami agak simple tapi mesra.Cikgu telah mendidik saya sewaktu saya di Tingkatan 3.Terima Kasih cikgu saya cuba mengakhiri pertemuan itu tetapi dia mula membuka laluan memberi kata dua pada saya dan ingin saya berkongsi bersama-sama.
Begini katanya.

'mie.....Tidak ada Suatu Guru didalam dunia ini yang ingin melihat anak muridnya menjadi seorang 'PENCURI'

Benar kata-kata hikmah beliau.
Sehingga kini kata-kata tersebut disematkan dihati sanubari.

Beliau ialah guru kita

Allahyarham Cikgu Hj.Masda Wongso.Al Fatiha

No comments: